Ultimátní seznam tipů na dárky

Zdravím!

Vím, že v tomhle se všichni tak trochu plácáme a že se každá rada hodí a právě proto jsem se rozhodla přidat ke všem těm článkům s tipy na dárky, protože by se vám třeba ty mé mohly k něčemu hodit. Předem prosím své přátele a rodinu, aby si to nečetli, protože je dost pravděpodobné, že právě některý z těchto dárků objeví pod stromečkem.

Upřímně, tyhle Vánoce dost prožívám a myslím, že od doby, co mi bylo pět, se právě na tyto nejvíc těším. Letos si totiž víc než kdy dřív uvědomuju, jak moc je důležitá rodina, přátelé a lidé, kteří vás zahřejí u srdce, když je venku zima. Máma mi přes skype vypráví, jak peče máslovky, přátelé už plánují punčování a jiná společná setkání a já odpočítávám zbývající dva týdny do mého návratu domů. Ani tady nám ale vánoční nálada nechybí, ulice už jsou plné všelijakých světýlek a vánočních ozdob, u katedrály postavili falešný stromeček a přírodovědecká fakulta se dokonce pyšní jedním pravým. Čeká mě vánoční večeře politologů, vánoční večeře levičácké party (ve které jsem jedinej pravičák, lol), vánoční večeře československé granadské menšiny a tak dále. Ne, na nudu asi nedojde.

Teď už ale na ty dárky. Ne, nebudu je rozdělovat na "pro něj" a "pro ni" a "pro babičku/ děděčka/ maminku/ tatínka/ přítele/ kamáradku/ bráchu/ sousedku z pátého poschodí", protože tyhle dárky jsou vesměs univerzální a hodí se téměř pro každého.


Jak nad tím tak přemýšlím, spousta z dárků, které mě napadly, mají jedno společné- dobrodružství, ať už jde o přípravu na dobrodružství, dobrodružství jako zážitek na vlastní kůži nebo v knížce, je tam. Proto třeba strašně podporuju dávání zážitků, ať už si vyberete něco ve Firmě na zážitky nebo na Slevomatu nebo koupíte lístky do Vídně či kamkoli jinam se Studentem, naplánujete výlet nebo se necháte unášet náhodou, dost určitě si na to jednou "obdarovaný" vzpomene radši než na ten červenej svetr. Mým favoritem jsou zábavní parky, třeba takový italský Gardaland, i když ten si asi užijete trošku víc v létě.

A pokud jsou tyto zážitky a výlety noční můrou vaší peněženky, můžete koupit lístky do 5D kina, ta jsou téměř v každém větším nákupním centru a člověk si může vybrat z všelijakých situací, které by si v nich chtěl prožít, od horské dráhy po zombie apokalypsu. Ok jsou samozřejmě ale i lístky do normálního kina, na divadelní představení nebo kupříkladu uměleckou výstavu. Taky můžete darovat poukaz na večeři v pěkné restauraci ideálně pro dva třeba vašim rodičům.

Spousta z nás se chce něco nového naučit, ať už je to jazyk, hra na hudební nástroj, vaření, sport, masáže, míchání drinků nebo degustace vín. A ano, na světě opravdu existují lidé, kteří se chtějí zdokonalit, někam se posunout a naučit se i něco víc než nejdelší řeku světa a počítání lineárních rovnic. Od toho jsou tu kurzy a v posledních letech jako by se s nimi roztrhl pytel. Opět, je tu ale i levnější a možná časově méně náročná varianta, a tou jsou knížky. Já si k Vánocům přeju učebnici italštiny pro samouky (neboť už teď se chystám na svoje letní dobrodružství) a co vy, co vy byste se chtěli naučit?

Na pomezí hmotných a nehmotných dárků se nachází Skutečný dárek, vámi obdarovaný sice nedostane víc než kus papíru a dobrý pocit, pár černoušků v Africe ale může dostat lepší podmínky k životu. A nejen afričtí černoušci, ale kdokoli, kdo neměl v životě moc štěstí. Můžete darovat kozu, kuřata, záchod, vzdělání... jen si prohlédněte možnosti na skutecnydarek.cz.

Pokud jde o poněkud materiálnější dárky, osobně jsem si přála, a myslím, že by to potěšilo téměř kohokoli, 40 dní pěšky do Jeruzaléma. Kdo mě sleduje už déle tady nebo na Twitteru nebo prakticky kdekoli, ví, že Ladislava Ziburu zbožňuju a pokud vy ne, tak už s váma nechci mít nic společnýho. A pokud jste se třeba teď po několika letech probrali z kómatu a nevíte, o koho jde, podívejte se na jeho facebookovou stránku a něco z jeho humoru pochytíte. Ve zkratce, Zibi chodí. Chodí do Santiaga, Říma, Jeruzaléma a tak. No a pak o tom jak chodil mluví a píše. Kromě jeho humoru se mi na něm líbí i to, že se snaží podporovat ostatní, motivovat a že ukazuje, že svět ve skutečnosti není tak nepřátelský místo a že jiná národnost, rasa nebo náboženství neznamená, že vás chce automaticky kdokoli odkrouhnout. Zpětně bych ještě dodala, že ani lístek právě na jednu ze Zibiho show není tak úplně špatnej nápad. Na jedné jsem byla na jaře a myslím, že jsem se dlouho takhle nenasmála.

Samozřejmě, tohle není jediná knížka, která okupuje police v knihkupectvích a pro toho, kdo rád čte, myslím, že právě jeden takový malý imaginární svět na papíře je skvělým dárkem. Pro toho, kdo nad knížkami moc času nestráví jsou tu pak předplatné časopisů, CDčka, vinylové desky, filmy a taky cokoli, co se k tomu váže. Trička, figurky, plakáty, obrazy, spodky, kouzelnické hůlky, mapy, presteny (vy víte, který myslím), světelné meče... pro nás freakies je toho v obchodech dost.

Další věcí, co mě strašně zaujala, když jsem vešla do Natury, byly stírací mapy, pokud se ale do žádné z poboček nemáte šanci dostat, můžete si jednu z map objednat i na TÉTO stránce (Ty od Natury jsou ale levnější, jen tak pro info). Další ultracool věc do bytu jsou vinylové hodiny. Jde o zrecyklované vinylové desky s různými originálními designy a za jejich původ se zaručuju, jejich výrobce znám a jsou to skvělý lidi. Z vinylových desek se ovšem nevyrábí jen hodiny, ale taky diáře, ty mohou být skvělou volbou, pokud vás už Moleskiny omrzely (což není můj případ).

Nakonec vždycky můžete koupit poukaz, buďto do obchodu nebo klidně na tetování, každopádně poukazy jsou věčné. A pokud jste už fakt zoufalí, sáhněte po flašce alkoholu. Pro vás ne, proboha! I když trocha toho koňaku nebo punče o Vánocích nezní jako až tak špatnej nápad. Pro bližní. Můžete ale zkusit něco trošku originálnějšího než víno, takové italské Limoncello pro labužníky nebo Tatranský čaj pro někoho, kdo ty svátky jinak než v lihu nepřežije.

A pokud stále ještě nevíte, můžete hledat další inspiraci na dejmidarek nebo rovnou vaše blízké poprosit, aby si tam sestavili wishlist. Můj wishlist najdete TADY, kdyby vás to zajímalo, ale upřímně, nic z toho si k Vánocům nepřeju. Jak už jsem psala, já toužím po 40 dní pěšky do Jeruzaléma, učebnici italštiny a Moleskinu na příští rok. A hlavně, ať už to zní jako jakékoli klišé, opravdu si chci užít ten drahocený čas se svými blízkými.

Tak užívejte vánoční náladu a mějte se moc krásně, pa!

Share this:

,

CONVERSATION

7 skvělých komentářů:

  1. Skvělý článek! Pokud bych dostala cokoliv z tvých tipů byla bych nejšťastnější! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuju ti za Ladislava Ziburu! Tu knížku potřebuju! :D :)

    OdpovědětVymazat
  3. Zibura je zrovna z Budějovic! <3 :D (Trochu mám podezření, že jeho mamka učila v první třídě lidi z béčka - my byli áčko:D)
    Jinak díky za tipy! Zrovna se tu plácám v internetovejch stránkách a absolutně netušim, co pořídit. Chtěla jsem tátovi pořídit tu stírací mapu, ale při pohledu na cenu jsem od toho zas upustila a tuším, že mu budu muset zas koupit gel na holení, kterej stejně nikdy nepoužívá on, ale já na holení nohou.
    No, srandy kopec. A hned jsem tě followla na twitteru:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já vím, z nějakýho důvodu máte v Budějovicích strašně moc cool lidí, jak to děláte? :D

      Vymazat
    2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
  4. Miluji fantasy a všehcny tyhle tipy vypadají skvěle! :)
    www.laleitr.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat

Jsem moc ráda za všechny vaše nápady, připomínky a názory. Jen prosím slušnou formou.