Body Pump

Zdravím!

Už v TOMTO článku jsem vám nastínila, že bych ráda věnovala zvláštní prostor své nové lásce- Body Pumpu. Při příležitosti příchodu nové choreografie 97 (vysvětlím níže) je myslím teď ten pravý čas. Cvičím jej sice teprve asi tak dva měsíce, ale snad už jsem si na něj mohla udělat názor a tenhle názor potřebuju sdělit světu, protože když jste zamilovaní, potřebujete, aby to všichni věděli. Navíc jsem nenašla na žádném blogu o Body Pumpu zmínku a myslím, že je to škoda (pokud znáte nějakou bodypumperku, tak mi o ní prosím řekněte).



O tom, jak jsem k Body Pumpu přišla

Ve fitku máme opravdu velké množství aktivit, ze kterých si můžeme vybrat a protože ráda zkouším nové věci, před Vánoci jsem se rozhodla jít právě na hodinu Body Pumpu. Přišla jsem tam chvíli před začátkem, uviděla jsem to množství lidí, jak si skládají na svá místa stupínky, činky, závaží a další mě neznámý materiál s výrazy znalců, kteří už se tomu věnují nějakou dobu a očividně ví, co mají dělat... a tak jsem zdrhla. Prostě jsem se vyděsila. O měsíc později jsem šla na Gap, kde jsme byli nuceni pracovat s tím samým náčiním a já zjistila, že to vlastně není tak strašné. Den na to jsem si teda opět zamluvila Bod Pump, přišla tam o deset minut dřív, abych mohla od ostatních odkoukat, co si mám nabrat, vesele si na svou tyč hodila deset kilo závaží a myslela si, jací jsou ostatní slaboši. Po první písničce jsem pochopila proč tam měla většina ženských tři kilíčka na každé straně. Nikdo se mě tenkrát nezeptal, jestli jsem tam poprvé, prostě jsem byla hozena do vody a očekávalo se, že budu vědět, jak plavat. A světe div se, i přesto, že jsem tu první hodinu umírala, vlastně jsem si to opravdu užila. A po dvou dnech jsem šla znova.

Moje rada proto zní, poprvé si nandejte spíš méně, ať pak netrpíte a hlavně, řekněte trenérovi, že jste noví.

A co ten Body Pump vlastně je?

Jde o hodinu intenzivního cvičení při kterém převážně používáte nakládací činku (s lehčí zátěží na rozehřátí, nejtěžší na dřepy a pak zas lehčí na ostatní cviky) a posilujete velké svalové skupiny při pohybech jako právě zmiňované dřepy, kliky, dead lifts (nemám tušení, jak se to překládá) a podobně. Protože jde o posilování s nižší zátěží ovšem vysokým počtem opakování a důrazem na střídání dynamiky, považuje se Body Pump za míšence kardia a posilování, neměli byste nabírat svalovou hmotu, ale spíše tvarovat a spalovat. Cvičí se na playlist jednotně daný pro všechny země a všechny fitka, mění se každé tři měsíce a ten poslední najdete ZDE. Teď cvičíme edici 96, ale 97 už se nevyhnutelně blíží a já se nemůžu dočkat. ZDE se můžete případně podívat na krátkou ukázku toho, jak hodina vypadá.




Proč miluju Body Pump

1) nemusíte se přitom snažit vypadat sexy nebo vůbec pěkně (na rozdíl třeba od zumby a ostatních "tanečních" cvičení). Při zumbě na vás řvou "a teď zakroutíme zadečkem, sexy, holky!" a já si říkám, do háje, nejsem sexy, já to vím, ty to víš, tak proč se o to snažit. Při body pumpu řvou jen "vydrž, vydrž!" a já držím.
2) můžete si hodně přizpůsobit náročnost podle toho, kolik kilo si naložíte.
3) už po prvních deseti minutách pod sebou budete mít menší Bajkal potu. To je sice trochu nechutný, ale alespoň víte, že to funguje.
4) hudba je dost hlasitá na to, aby vás nikdo neslyšel nadávat. Nebo zpívat. Dřív jsem nadávala, teď už si zpívám.
5) fakt je to účinné. Vidím, že některé části těla se mi už trošku zpevnily a hlavně zvládám uzvednout čím dál větší váhu a to mě těší, protože chci být přece silné děvče.
6) připadáte si cool, že zvednete něco tak nebezpečně vypadajícího jako činku s naloženými deseti kily (a víc).
7) nedělá se ve dvojicích. Možná mám tuhle fóbii ze cvičení ve dvojici jen já, ale nebezpečně mi to připomíná hodiny tělocviku a ty jsem nenáviděla.
8) je to pod ochrannou známkou, takže v Brně budete cvičit tu samou choreografii na ty samý písničky jako já tady v Granadě.
9) proto taky tolik nezáleží na trenérech, protože je prostě předem daný, co se musí dělat.
10) i tak, na bodypumpu jsou stejně nejhezčí trenéři. A nejvtipnější. A prostě aach. (už jsme s kamarádkou založili menší fanklub).


Kolik si naložit?

Jak už jsem psala, na první hodině jsem si naložila na všechny písničky 10 kilo, ale to nebylo úplně moudré, takže na další už jsem měla 7 na rozehřátí, prsa a záda, 10 na dřepy, 4 na bicepsy a po jednom kilu na každou ruku na ramena (ramena jsou pro mě smrt). Teď mám 7 na rozehřátí, 10 na prsa a záda, 12 na dřepy, 6 na bicepsy a kilo a čtvrt na každou ruku na ramena. Již milionkrát zmiňovaná kamarádka používá ale zhruba poloviční váhu (je drobounká) a vše se jí rýsuje líp než mě, takže je to opravdu na každém.

A jaký sport máte rádi vy? :)

Share this:

, ,

CONVERSATION

4 skvělých komentářů:

  1. Super článek, nikdy jsem o tom neslyšela a bohužel u nás ve městě asi nikdo, protože to žádné fittnes centrum nenabízí. Ale pokud začne, tak to určitě zkusím, protože to vypadá hodně zajímavě. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Moje fitko body pump nenabízí což je teda škoda, zní to fakt super! nějaký cvíčo s činkama bych potřebovala, sotva uzvednu 5kg činku :D ať tě to baví takhle i dál :)

    OdpovědětVymazat
  3. Ty jo, o této aktivitě slyším úplně poprvé. Zní to fakt zajímavě..možná až tak moc, že bych to i chtěla vyzkoušet :)

    ...Instantní krása...

    OdpovědětVymazat

Jsem moc ráda za všechny vaše nápady, připomínky a názory. Jen prosím slušnou formou.