O (ne tak úplně módních) trendech

Je to tak. Čím víc něco vidíme a čím víc o tom slyšíme, tím spíš tomu nakonec taky podlehneme. Ať už se jedná o trend v oblékání, otravnou popovou písničku nebo styl života. Připdá mi, že největším hitem letošního léta je kolečko od boreliózy, protože ho má opravdu snad každý v mém okolí a já děkuju Vesmíru, že se mi tento trend zatím vyhnul. Ale to není, o čem jsem chtěla mluvit. Tenhle článek nebude ani o bohémských vzorech, roztrhaných boyfriend jeans, Casio hodinkách a jiných trendech tohoto roku, které jsem si musela teď vygooglit, protože jsem neměla tucha, co že je vlastně zrovna in. A nevím, jestli trendy, kterými se budu zabývat opravdu postihly tak velkou část populace, jakou si představuju, nebo jestli mám jen zkreslené představy, protože se pohybuju v určitém kruhu lidí. Každopádně, tady je pár trendů, u kterých mě opravdu těší, že přišly do módy.

Poutničení
Když jsem před sedmi lety nastoupila na španělskou bilingvu, jeden z učitelů nám vyprávěl o Svatojakubské cestě a od té doby jsem o ní slyšela ještě mnohokrát, byl to však hned ten první okamžik, kdy jsem si usmyslela, že po maturitě půjdu. Během mého posledního roku na střední taky značně vystoupala k obloze hvězda Ládi Zibury a najednou už se poutničení nevnímalo jako tak zvláštní a neznámá věc. Navíc Láďovy show vás nenechají bez úsměvu a knížku by měl mít doma myslím každý, neboť se jedná přestě o ten typ knihy, kterou otevřete, když vám není zrovna hej a najednou se cítíte zase lépe. A tak, stejně jako Láďa, po Santiago mířím do Říma, i když jen zkrácenou trasu, protože na to abych vyšla už z Česka, prostě nemám dostatek času. A i když je pouť tvrdá, na Camino vzpomínám jako na jedno z nejšťastnějších období svého života a všem bych doporučovala jej taky zkusit.

Pouť je také velice syrový zážitek. Není to jen výlet krásnou krajinou. Člověk má nohy rozedřené do krve a každý den se musí přemlouvat, aby šel dál. Ale vše to dělá dobrovolně. A v tom je celé to kouzlo.


~ Ladislav Zibura


Feminismus
Asi za to může z velké části proslov Emmy Watson, a projednou myslím, že se sláva opravdu využila správným způsobem, ale v poslední době mi připadá, že se o dost méně dívek bojí stotožnit s označením feministka. Bohužel, na rozdíl od Španělska, v Česku mužská část populace toto označení stále považuje za hanlivé a používá jej spíše jako urážku, přičemž si pletou feminismus s misandrií a bůh ví s čím vším, aniž by věděli, o co vlastně jde. Nebo to vědí a jsou to machističtí egoisté, kteří si zkrátka nemyslí, že by ženy měly mít stejná práva. Těžko říct.

Zdravý životní styl a posilování konkrétně
Nenáviděla jsem hodiny tělocviku, nenáviděla jsem zeleninu, sport, zatímco do Mekáče jsem chodívala přinejmenším jednou týdně a vůbec no, zdravý životní styl mi moc neříkal. A nechci se tím nijak dotknout lidí, kteří nejí moc zdravě ani necvičí; každý ať si žije, jak je mu libo, ale já zjistila, že mě sport opravdu dělá šťastnou a že nějaké ty endorfiny při něm fakticky vznikají a že když dlouho necvičím, na mojí psychice se to neprojevuje zrovna pozitivně. Fitnes blogy a instagramy teď zažívají boom a třeba to není tak špatně. Třeba v dnešní vystresované době zaměřené na práci mozkem občas opravdu potřebujeme vypnout a vybít se.
A teď k posilování. Když jsem před rokem začala chodit do fitka, měla jsem vzato, že do části s těžkými činkami a velkými stroji mají dívky snad vstup zakázán. Myslela jsem, že krom běhu, zumby, jógy, pilates a Jillian na výběr my ženského pohlaví nic jiného nemáme. A pak jsem náhodou zavítala na hodinu Body Pumpu, kde se pracuje převáně s dvouručními činkami a najednou jsem pochopila, že se toho nemusím bát. Navíc jsem narazila na Pétin blog a další instagramy dívek, které se nebojí si pořádně naložit. A tak jsem začala posilovat, šťastná, že po mě nikdo nekřičí, abych víc vrtěla tím zadkem (zumba) nebo po mě nechce, abych se naprosto zklidnila (jóga), protože to prostě neumím. A neříkám, že v posilování jsem nějakej machr, ale alespoň si vše můžu přispůsobit sama sobě, pracuju na tom, abych byla silná a nemusím se snažit být sexy nebo klidná a vyrovnaná.
Tím bych se rovnou přesunula k dalšímu způsobu překonávání sebe sama. Slýchávám teď poměrně často o Spartan race a přijde mi to skvělý způsob, jak se hecnout. Zkusit, co v člověku opravdu je a odreagovat se způsobem, který nevyžaduje alkohol ani jiné drogy. Proto hodlám tento rok tvrdě trénovat, abych ten příští mohla vyrazit.

Ekologie, ochrana přírody, vegetariánství a veganství
Rok od roku přibývá lidí, kteří recyklují, nakupují fair trade a lokálně, snaží se neplýtvat, vstupují do různých organizací, stávají se vegany a přichází s všelijakými novými iniciativami. To mi na jednu stranu přijde úžasné. Na druhou smutné. Proč potřebujeme čím dál více lidí, kteří by bojovali za záchranu životního prostředí? Protože je také čím dál více lidí, kteří toto prostředí ničí a neuvědomují si tím, že tím do budoucna ztěžují život i vlastním dětem a vnoučatům. Každopádně vžy, když se v okolí seznámím s někým, kdo se stará, zaplesá mi srdce radostí.

A jaké trendy oslovily vás?

Share this:

, ,

CONVERSATION

10 skvělých komentářů:

  1. Poutničení souhlasím, je to nesmírné dobrodružství, ale k čemu se přidávám určitě je zdravý životní styl, né že bych jedla nějak extrémně zdravě, hořká čokoláda, buchty, koláče, štrůdly- to jsou věci, kterých se nikdy nevzdam! :D ale nějaky brambůrky nebo mekáč jsem něměla už zatraceně dlouho! :D ten pohyb- miluju, jak říkáš skvělé odreagování a když jsem vytočená najdeš mě ve fitku :D :D oreginální a povedený článek! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Úplně tě chápu, hlavně teď je u nás babička, tak to jsou buchty snad každej den :D

      Vymazat
  2. vzestup poutničení a feminismu jsem nějak nezaregistrovala, ale jak píšeš, asi to záleží i v jakém je kdo okruhu lidí :). S tím ostatním souhlasím a díky, žes mi připomněla ty benefity posilování a prostě pohybu. Já dřív cvičila pravidelně několikrát týdně, ale poslední dobou jsem dost zlenivěla, ale když si vzpomenu,jak jsem se pak cítila skvěle, mám chuť zase začít. A přeju hodně štěstí na pouti do Říma! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám právě strašnou radost z toho, jak se teď k feminismu začínají hlásit i různé mé kamarádky nebo oblíbené blogery :) a děkuju :)

      Vymazat
  3. Skvělej článek, já jsem teda zaznamenala spíše ty poslední 2 trendy, dost mě "vzaly" a jsem fakt ráda, že se prosazuje zdraví a ohleduplnost. Asi jako u všeho platí že se nic nemá přehánět a mělo by se to praktikovat s mírou, ale není lepší pocit než odcházet plná energie a večer usínat vyšťavená po posilce a k tomu (celkem) zdravě jíst :)

    OdpovědětVymazat
  4. Poutničení jsem já osobně nezaznamenala ani zdaleka, ale jeví se to jako fajn příležitost vystoupit ze stereotypu a zkusit něco nového. Zdravý životní styl mě oslovil zatím jen z té food stránky, protože když se tak zamyslím, většina mých posilkových pokusů skončila po dvou měsících, ne-li dříve. Holt si asi potrpím na něčem estetičtějším - například tanec. Ale kupříkladu box do pytle mě hrozně bavil. Cítila jsem se po něm fakt drsně :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně zas právě naopak dělá problém ta food stránka :D a tanec zrovna nedávám, cítím se při něm jak nemehlo, ale chápu, že všichni to tak nemají :D

      Vymazat
  5. Já bych se k tobě tak moc ráda přidala toho 3.8, ale plnoletá jsem až za rok, takže letos mě takhle samotnou rodiče ještě nikam nepustí. Ale moc se těším až nám prostřednictvím blogu přeneseš svoje zážitky! :-)

    Měj se krásně,
    Naty

    OdpovědětVymazat

Jsem moc ráda za všechny vaše nápady, připomínky a názory. Jen prosím slušnou formou.