O lásce ve všech podobách

Dřív pro mě láska znamenala jen přeslazený nechutný páry, co se pusinkujou na ulici a písnička All you need is love mi připadala extrémně stupidní. A pak jsem objevila, kolik podob láska má a že nemusí být nutně jen romantická. Že lásku můžete vyjádřit nejen drahé polovičce, ale i rodině, přátelům, světu a hlavně sobě.

Varování: slovo láska se v tomto článko objeví přesně 35krát.


Už kdysi dávno jsem slyšela o takzvaných pěti jazycích lásky. V té době jsem to zavrhla jako něco, co může zajímat leda čerstvé maminy, které se zrovna nudí doma. Před časem jsem ale na toto téma narazila znovu, rozhodla se mu dát šanci, a světe div se, zaujalo mě to. Věc se má tak, lásku jde vyjádřit všelijakými způsoby a každý z nás má nějaký primární, můžou to být slova, soustředěná pozornost, dárky, činy nebo fyzický kontakt. Pokud nevíte, jaký primární jazyk, je ten váš, můžete to zjistit třeba TADY- mně vyšla pozornost a fyzický kontakt. Dost to sedí.

A kde má tahle věc užitku? Znát primární jazyk svých blízkých se hodí, abyste se vyhnuli nedorozumění, protože občas se necítíme milováni jen proto, že nám to ten druhý vyjadřuje jazykem, kterému nerozumíme. Zpětně jsem kupříkladu perfektně schopna říct, jakým jazykem mluvili mí ex, protože větu "ale ty mě snad ani nemiluješ" jsem slýchala v jednom kuse. Taky moc dobře chápu, proč se cítím tak dobře v jižanských zemích, kde se lidé neustále objímají, líbají na tváře nebo jinak dotýkají nebo proč si tak rozumíme s nejlepší kamarádkou.

A pak taky, člověk si uvědomí, jak nejlépe vyjádřit lásku sám sobě. Krásně to vysvětlila Steph TADY.

A protože láska má mnoho podob, vidím ji teď všude kolem sebe. Love actually is all around.

Jeden bar-restaurace, kam teď rádi chodíváme, byl kdysi rájem masožravců. Pak se ale z dcery majitelů stala veganka a místo toho, aby ji jako většina rodičů řekli, že je blbá, ničí si zdraví a že oni jí teda vegansky krmit nebudou, zveganizovali celé menu a teď mají jedno pro všežravce a druhé, úplně stejné, ale bez jediného živočišného produktu (kebab už mi fakt chyběl), pro nás "vybíravé". To je láska.

Lhát kamarádovi, že jste vylili jeho rum do záchodu, zatímco jste jej nenápadně přelili do jiné lahve (protože nejste blbí a nebudete plýtvat kvalitním chlastem), protože vidíte, že jeho alkoholismus začíná přerůstat ve vážný problém, je láska.

Láska je poslouchat kamarádku, jak vám dvě hodiny brečí na skypu kvůli úplné blbosti.
Láska je být druhému nablízku v jeho nejhorších chvílích a nikdy nevyužít jeho slabých míst.
Zůstat s přítelem doma, když je mu špatně, i přesto, že už jste měli koupené jízdenky k moři.
Připravit nemocnému blízkému čaj a nakoupit ovoce, pokud je nemocný.
Láska je škrábat druhého po zádech i přesto, že už vám před půl hodinou odumřela ruka.
Láska je objednat pro partnera krabici višňových Fishermens friend až z Norska, protože se ve vaší zemi neprodávají.
Láska je podělit se o svoje hranolky.
Láska je najít odvahu a slovy vyjádřit své city.
Láska je tančit spolu do rytmu Lonely boy.
Láska je zatnout zuby a poslouchat metal, i přesto, že ho nenávidíte.
Láska je nekafrat druhému do toho, co dělá se svým tělem nebo životem.
Láska je vynadat někomu, pokud se ničí.
Láska je lehnout si s dobrou knížkou do postele a vykašlat se na svět.
Láska znamená vědět, že ne každý den a každá minuta musí být produktivní.

Láska je zajít si do sauny.
Láska je podívat se do zrcadla a usmát se.
Láska je sníst půl krabice zmrzliny, je-li to třeba.
Láska je usmát se na jinou slečnu ve fitku.
Láska je neshazovat ostatní protože jsou v něčem horší než vy.
A láska je i neshazovat ostatní, když jsou lepší, a vy se cítíte ohroženi.

Láska je poskytnout pomoc tomu, kdo ji potřebuje.
Láska je objevit v Lidlu jahody ve slevě (Lidl celkově je láska, kdybyste to nevěděli).

Každý si zaslouží lásku a ne nemyslete si, že byste nebyli dost dobří. Pokud vás někdo miluje a dává to najevo, dělá to dobrovolně a protože ví, že vy si to zasloužíte. I mě často dělá problém pochopit, proč jsou mí přátele, přítel nebo moje rodina na mě tak hodní a proč pro mě dělají všechno, co dělají, ale snažím se to přijmout s vděčností a měli byste i vy. A co za to? taky dejte lásku ostatním.


Jo a ještě pro info, kytice růží, která znamená sorry, že jsem to zas posral, není láska.

A s jakými projevy lásky jste se v poslední době setkali vy?

PS: Láska je i zanechat pěkný komentář, fakt že jo!

Share this:

,

CONVERSATION

16 skvělých komentářů:

  1. jé, ten článek zahřál u srdíčka <3 zjišťuju, že mě dost dělá problém vyjadřovat lásku, nevím, čím to je, ale chci na tom zapracovat

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že takhle se cítí hodně lidí a často to ani není tím, že bys neuměla vyjadřovat lásku ale spíš tím, že ji vyjadřuješ jinak, než na co jsou ostatní zvyklí :)

      Vymazat
  2. Klari, ty seš fakt dobře, ty ten článek vždycky pojmes úplně perfektne :D info na konci mě pobavilo, láska ke Lidl to taky a v tom jediné slouhlasim, v tom škrábání na zádech se úplně vidím teda spíš mou ruku a zalezt s knížkou - MILUJU!! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj, článek je moc super, hned jsem si šla udělat test. Vyšla mi pozornost. Nečekala jsem, že to bude tak souhlasit. Ale zajímavé je se zamyslet nad tím, jak my sami vyjadřujeme lásku jiným osobám. Takové články mám ráda, určitě v nich pokračuj :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Připadá mi, že pozornost je asi ta nejčastější (nebo alespoň mezi lidmi v mém okolí :D) a děkuju :)

      Vymazat
  4. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  5. Tvůj komentář u mně na blogu byl láska a řekla jsem si, že se zajdu podívat, jaké to tu máš a o čem píšeš. Jsem unešená a moc potěšená :) Takže s radostí lásku oplácím a komentuji a věřím, že to není naposledy. Díky za odkaz na ten test. Hodně to vypovídá i o mém vztahu s nejlepší kamarádkou, se kterou se nikdy neobjímáme, vlastně se snad vůbec nedotýkáme, ale když jsme spolu, mluvíme spolu, nasloucháme si, neběží při tom žádné médium a není kam spěchat. Láska je všude kolem nás, jen ji musíme umět rozeznat. Uvidím ji teď mnohem snáze, díky za krásný článek.

    OdpovědětVymazat
  6. tento april je fakt sialeny a nam to teraz trosku skripe s priatelom,ale taketo veci ma vedia povzdbudit...laska je hlavne pochopit a najst harmoniu medzi dvomi tak dufam, ze april vystrieda fatk maj lasky cas hah..
    velmi pekne si to napisala a v tom teste som natom rovnako ako ty :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak strašně moc držím palce, ať se to zas urovná :)

      Vymazat
  7. Ještě nikdy nikdo nepřekonal definici lásky, jak ji podává sv. Pavel, původně Šavel z Tarsu:
    Kdybych mluvil jazyky lidskými i andělskými, ale lásku bych neměl, jsem jenom dunící kov a zvučící zvon. Kdybych měl dar proroctví, rozuměl všem tajemstvím a obsáhl všecko poznání, ano, kdybych měl tak velikou víru, že bych hory přenášel, ale lásku bych neměl, nic nejsem. A kdybych rozdal všecko, co mám, ano, kdybych vydal sám sebe k upálení, ale lásku bych neměl, nic mi to neprospěje. Láska je trpělivá, laskavá, nezávidí, láska se nevychloubá a není domýšlivá. Láska nejedná nečestně, nehledá svůj prospěch, nedá se vydráždit, nepočítá křivdy. Nemá radost ze špatnosti, ale vždycky se raduje z pravdy. Ať se děje cokoliv, láska vydrží, láska věří, láska má naději, láska vytrvá.
    http://www.bible21.cz/online#1korintskym/13
    Milan

    OdpovědětVymazat

Jsem moc ráda za všechny vaše nápady, připomínky a názory. Jen prosím slušnou formou.