Život se šutrem (beauty objev života)

Na tenhle článek jsem se tak moc těšila, a to se mi čato nestává, že jsem ho měla napsaný cobydup. Jde o to, že jsem objevila moc úžasnou věc a chci, abyste ji objevili i vy (tohle zní jako by mě někdo sponzoroval, lol, kéžby, doživotní zásobu šutrů bych brala). Každopádně...

Byl letní večer, venku tma a s kamarádkou jsme seděly na houpačce na hřišti a povídaly si. Jako obvyhkle jsme začaly jedním tématem a milionkrát od něj odbočily, no a právě jedna z těch odboček směřovala k deo krystalu. Povídaly jsme si o různých přírodních produktech a způsobech jak chránit planetu a pak se Ráďa zmínila o tomhle a já nechápala. "Počkej, jakože šutr? Kterej má fungovat jako deodorant? What?".

Po přečtení pár článků jsem uznala, že by to přece jen mohlo fungovat a že naprosto určitě to bude pro moje tělo lepší než běžné intim spreje a tak jsem jednoho dne těsně před zavíračkou vklouzla překvapené prodavačce do zdravé výživy a zeptala se, jestli náhodou nemá ten kámen, co funguje jako deodorant. Měla.


Co to teda je, jak to funguje a funguje to vůbec?

Kamenec draselný (nebo také síran draselno-hlinitý či potassium alum) je minerál (sůl) rozpustný ve vodě, který má antiseptické účinky a zabraňuje tedy tomu, aby se bakterie pustily do vašeho potu, a ten tak dostal nepříjemný zápach. Jak už jste asi z názvu pochopili, obsahuje hliník, na rozdíl od konvenčních deodorantů má ovšem větší molekuly, které neprojdou póry a tudíž se nedostanou dovnitř těla, kde by mohly nadělat paseku. Syntetická varianta tohoto kamene se jmenuje kamenec amonný. Ten je sice levnější, může ale zanechávat stopy, nemusí být tak účinný a vůbe, proč si kupovat syntetiku, když existuje přírodní varianta. Prodává ho třeba Balea.

Pokud by vás více zajímalo téma bezpečných a škodlivých hliníků, podívejte se SEM.

Použití je jednoduché, navlhčíte buďto podpaží nebo přímo kamenec a potřete pokožku.

Hned první den jsem podrobila šutra těžké zkoušce. Navlhčila jsem si podpaží, otřela kámen, do tašky si hodila svůj běžnej deodorant (jen tak pro sichr) a vyrazila do fitka. Voilá, voněla jsem jak svěží vánek. No dobře, ne tak docela, nevoněla jsem vůbec nijak, ale alespoň jsem nesmrděla jako pavilon opic. A to je úspěch. Následující dny jsem tedy stejnou taktiku používala i před odchodem do školy a po dvou dnech jsem přestala nosit deodorant s sebou, nebyl totiž důvod.

Tak abychom to sesumírovali...


Výhody

- funguje (nebudete smrdět, fakt)
- stačí se ním potřít ráno (opravdu vydrží 24 hodin, je to jak z reklamy)
- takže ušetříte místo v kabelce
- stojí kolem stovky a vydrží tak rok (to ještě nemám ověřeno, ale věřím holkám na netu, tahle věc se fakt vůbec neopotřebovává)
- je levný
- neobsahuje žádné nebezpečné látky, a to vaše tělo uvítá
- je tuhý, takže s ním můžete do letadla
- nemá žádnou vůni, takže se vám nebude bít s parfémem
- vzhledem k tomu jak dlouho vydrží, produkujete méně odpadu
- dá se používat i na čerstvě oholené podpaží a nepálí
- není testován na zvířatech
- pomáhá také zastavovat krvácení, což je užitečné například pokud se říznete při holení

Nevýhody

- pokud jste si zapomněli podpaží ráno natřít, už toho po pár hodinách moc nezachráníte. Přece jenom spreje svou výraznou vůní přebijí i načichlé oblečení, šutřík ne
- pokud vám nešikovně spadne, může se rozbít
- i přestože se jedná o ekologičtější alternativu deodorantu, stále je zabalen v plastu a nenašla jsem žádný, který by nebyl (pokud vy ano, uvítám rady)


Takže pár slov na závěr: Kupujte. Značka je myslím docela jedno, přece jenom, "obsahuje" jen jedinou surovinu- kámen, a s tím žádný prodejce nic moc nenadělá.

Máte s tím zkušenosti? Dáte mu šanci?

Mějte se moc krásně,
PA!

Share this:

,

CONVERSATION

4 skvělých komentářů:

  1. To zní super, určitě se po něm poohlídnu! :)

    OdpovědětVymazat
  2. A já před časem hledala nějakou alternativu klasických deodorantů a na tohle jsem nenarazila, ale vypadá to úplně super, tak už jsem si to na netu našla a zítra si jdu svůj šutr vyzvednout ! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak fakt doufám, že s ním budeš spokojená, nechci, aby to vypadalo, že propaguju úplné nesmysly :D

      Vymazat

Jsem moc ráda za všechny vaše nápady, připomínky a názory. Jen prosím slušnou formou.