Nejlepší sporty na zlepšení nálady

Endorfin. To je ta malá mrcha, co se předemnou ráda skrývá. Já ale vím, jak na ni. Už jsem totiž přišla na to, že nejlepší způsob, jak netrpět po psychické stránce, je úplně se zničit po té fyzické. Právě kvůli oněm endorfinům, a taky protože vás bude všechno tak bolet, že na nic jiného už nebudete moct myslet. A tak jsem jednou ležela ve fitku na zemi a říkala si, že o tohle bych se s vámi měla podělit. Tady máte pět sportů, které mi nejlépe pomáhají přestat myslet na smrt.

Předem říkám, že většina je skupinová, protože když na mě někdo křičí, abych do toho dala všechno a navíc kolem sebe vidím ostatní, jak poctivě skáčou, dřepujou nebo šlapou do pedálů, spíš zapomenu na okolní svět, nevzdám se i když mě všechno bolí a výsledek je pak o to lepší, jak po fyzické, tak po psychické stránce.


1. jumping
Vzpomínám, když jsem šla na jumping poprvé, těsně před zkouškou z autoškoly, v životě se mi všechno sss...štvalo, jako obvykle, a nejradši bych se zahrabala do země a v klidu umřela. Pak ale zhasla světla, rozsvítily se trampolínky, hudba zazněla a po pěti minutách jsem měla pocit, že by moje plíce radši opustily moje tělo. Ale bylo to skvělý.

Mohlo by vás zajímat: Myšlenky z lekce jumpingu

2. body combat
Kardio, při kterém si zaboxujete a zakopete, jako byste opravdu bojovali se vším, co vás trápí a přitom ještě pracovali na killer postavě. To chcete.


3. spinning/ jízda na kole
Jedno v zimě, druhý v létě a obojí má své výhody. Na spinningu miluju tu hlasitou hudbu, disco světýlka i sexy trenéra, který na mě křičí, abych přidala. Na druhou stranu, když si vyjedete na normálním kole, nejspíš vás na některém úseku cesty potká jízda z kopce. A to je pak jako by člověk létal.

4. pilates/ jóga
Jógu jsem upřímně nikdy moc neměla ráda a ani teď bych nezvládla víc než dvacet minut v kuse. Adriene má ale některá skvělá videa obzvlášť určená pro vyrovnání se se stresem, samotou, depresemi a podobnými mňamkami, takže to určitě za zkoušku stojí. Když jsem ovšem zkoušela jít na celou hodinu ve fitku, příšerně jsem se nudila. Pilates je trošku na podobné brdo, o vnímání vlastního těla, dýchání a tak, je ovšem trošku víc zaměřené na sílu a osobně mi přijde o něco dynamičtější a zábavnější (vím, že je to o individuálních preferencích, ale s tím, jaké oblibě se jóga v posledních letech těší, jsem vám chtěla říct, že ne všichni to tak mají). Vlastně ani úplně nevím, proč ho mám tak ráda, vždy z něj ale odcházím s úsměvěm na tváři.

5. body pump
Jediný na seznamu, který vám zároveň pomůže k získání alespoň nějaké svalové hmoty (možná i to pilates by se dalo trošku počítat, ale přece jen...). Hlavním aktérem je tady taky hudba a pak všelijaké činky a závaží. "Choreografie" je všude stejná a mění se jen jednou za tři měsíce, takže jakmile ji jednou pochytíte, můžete úplně vypnout a nechat se jen unášet hudbou. Navíc pokud máte lehké OCD jako já, nejspíš vám bude připadat nezvykle uspokojující vidět plný sál dřepovat společně do rytmu hudby.




A jaké sporty nejvíce pomáhají pro zlepšení nálady vám?

Mějte se moc krásně,
PA!

Share this:

CONVERSATION

8 skvělých komentářů:

  1. Vidím, že jsme každá úplně jinak pohybově nadaná a hlavně zaměřená, já jsem rpávě spíš na tu jógu,a le i pilates bych chtěla zkusit, u jumpingu a combatu mě odrazuje už jen ten název :D. Ale sama cítím, že se potřebuju zpevnit a hlavně psychicky nějak zaměstnat něčím jiným, než jen koukáním do blba, takže jsem si tento semestr zapsala multifunkční trénink, což má být něco jako kruhový trénink. Bože :D. Ještě jsem uvažovala o tai-chi, ale je v blbej čas, smůlka :D...Každopádně jdu do toho s tebou, a hodlám se pořádně vymlátit :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haha, tak držím palce s tím multifunkčním tréninkem :D já bych asi nakopak měla cvičit hlavu, aby mě právě čumění do blba nemohlo tak znervózňovat :D

      Vymazat
  2. Já mám na zlepšení nálady (a všeho) nejraději asi plavání a jízdu na kole. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Plavání mám taky ráda :) ale kolem prvního kilometru se taky většinou už začnu nudit :D

      Vymazat
  3. Já nejvíc miluju Body Pump, jógu a Body Balance, kterej mě vždycky nabije energií.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Body balance jsem furt ještě nezkusila a to už se na něj chystám pěkně dlouho :D

      Vymazat
  4. JUMPING! ♥♥♥♥♥ mám víc psát?! a díky za tebe, že jsi kdysi vydala ten článek, protože bez tebe bych nenašla svojí životní lásku :D♥

    OdpovědětVymazat
  5. Já teda pilátes joga ♥ bez pilates už moc nedokážu fungovat (zdravotně) jinak máš krásný blog se zajímavými články - beru odběr :-)

    OdpovědětVymazat

Jsem moc ráda za všechny vaše nápady, připomínky a názory. Jen prosím slušnou formou.