Velký vánoční článek

Neboť je první adventní neděle, myslím, že přišel ten správný čas na ultramega vánoční článek. Pár už jich tu na blogu mám, takže se pokusím tak nějak sesumírovat to, co už tady bylo řečeno a přidat něco málo navíc.

Vánoce jsou pro mě období ohromné zimy, českýho chleba a kofoly. Taky jumpingu a přejídání, čtení románů a celodenní tmy, sauny a našich dvou šílených psů. Nebo taky nový díl hvězdných válek a další kniha od Ládi Zibury (že ten si to vždycky tak dobře načasuje). Jo a taky učení na zkouškový. Vánoce jsou pro mě ale především Česko a taky rodina či přátelé. Dokud studujete na základce nebo střední a s rodinou jste pořád, není čas strávený s ní něco, čemu byste připisovali velkou váhu. Ve chvíli, kdy se ale odstěhujete do jiného města ne-li státu, začnou to být chvíle velice cenné. Stejně tak jako čas se starými přáteli. Pro mě jsou Vánoce dva týdny, kdy se snažím potkat s co největším množstvím přátel a vynahradit všechen ten čas, co jsem strávila mimo Čechy.


A tyhle Vánoce teda taky budou každodenní sledování filmů od Marvela protože za necelý půlrok přichází do kin Infinity war, takže obnovit si v paměti vše, co jsem zatím viděla (teda jakože všechno od MCU) nebude vůbec od věci.

Ještě než se puestím do samotného článku, ráda bych připomněla můj příspěvek z minulého roku o ekologických vánocích TADYHLE.

Cukroví a hostina

Ráda bych sice udělala pár vlastních receptů a naházela je sem, jenže do Česka se vracím až 23., což je taky den, kdy budu péct, a to znamená, že z mé strany mnoho receptů nečekejte. Ovšem, říkala jsem si, že by nebylo od věci se s vámi podělit alespoň o některé stránky, které jsem našla a podle kterých se hodlám řídit, až budu tvořit.

  • TADY najdete různé recepty vegan/ bez cukru/ bez lepku, stačí si vybrat
  • TADYHLE je všechno sukroví vegan, můžete si vybrat mezi zdravými a klasickými verzemi
  • TADY je cukroví bezlepkové a vegan
  • recepty na vánoční večeři najdete například ZDE, ZDE nebo ZDE
Já zatím vím jen že na Štědrý den budu mít k obědu česnekovou polévku, pečené brambory a možná také krupičnou kaši neboť jsou to jídla, která se při této příležitosti v naší rodině jedí už po generace. No a k večeři určitě bramborový salát, jen jsem se ještě nerozhodla, co si udělám místo ryby.

O dárcích

Jako první je třeba začít s jednou důležitou informací, která asi spoustě lidem nedochází- Vánoce optavdu nejsou jen o dárcích a vážně není nutné je dávat (i když je lepší je dopředu s tím člověkem domluvit, aby nedošlo k nějakému faux pas). Já se třeba domluvila s přítelem, dárky si nedáváme a jsme spoko. No a pokud dárky darovat chcete, bylo by fajn místo velkých nadnárodních firem podporovat místní živnostníky, u těch je větší záruka kvality a taky toho, že ten, kdo produkt vyrobil, za něj dostal správně zaplaceno. Můžete třeba koupit mýdla od Almary nebo Naturinky, trenky od Elky, náramky od Emmy... nebo taky můžete spoustu věcí sami vyrobit. Další možností, kterou mám opravdu ráda, je darovat zážitek, zájezd, dobrý skutek, poukázku do restaurace...

A TADY najdete můj článek o dárcích, který jsem napsala dva roky zpátky.

A co si přeju já?

Hlavní dárek, po kterém mé srdéčko touží, i když vlastně ani tolik né srdéčko jako spíš rozum, je tablet s klávesnicí. Protože mě začíná obtěžovat muset každý den nosit do školy notebook a ráda bych svým zádům trochu odlehčila. Pak taky Moleskine jednodenní (protože do týdenního už se mi vše nevleze), Opuštěnou společnost od Erika Taberiho, Už nikdy pěšky po Arménii a Gruzii od Ládi Zibury, předplatné Respektu a to je tak vše. Taky jsem si jako auto-ježíšek objednala jedny trenky od Elky a nějaký Almara mýdýlka.


A co jsou Vánoce pro vás? Co si přejete pod stromeček?

Mějte se moc krásně a užívejte prosinec,
zatím!

Share this:

,

CONVERSATION

1 skvělých komentářů:

  1. Díky moc za tipy na vegan cukroví, dnešní rok už se chci konečně o něco pokusit (a teda, pokud přijedeš 23. a fakt se do toho rovnou pustíš, tak klobouk dolů :D!).
    Pod stromeček si nic moc nepřeju, jen jsem si koupila potřebné a krásné kozačky, které mi teď taťka (snad :D) dodatečně zaplatí, takže to dostanu jako dárek. U nás doma máme poslední roky pravidlo, že přednost mají dárky vlastnoručně vyrobené, což teda já moc nedodržuji, ale tento rok si fakt dávám na dárcích záležet a jsem sama strašně nadšená z těch nápadů, které mi létají hlavou :D.

    OdpovědětVymazat

Jsem moc ráda za všechny vaše nápady, připomínky a názory. Jen prosím slušnou formou.